Téma: Testování školní zralosti
Na hodinu přijde naše speciální pedagožka Phdr. Jana Nováková, PhD. Cílem je orientačně posoudit, jak jsou na tom děti se školní zralostí.
Zajímá vás, co by všechno měl předškolák zvládat? Stáhněte si tento dokument. Nepropadejte však panice, pokud vaše dítě něco z popisovaného aktuálně nezvládá. Každé dítě je jiné, každé potřebuje jiný čas a podmínky, aby mohlo udělat pokrok. Děti mají před sebou půl roku před zahájením školní docházky a to je ještě dlouhá doba. Pokud však už nyní víte, že jsou v nějaké oblasti mezery, je potřeba začít na tom co nejdříve pracovat. Vynaložené úsilí teď, se vám s nástupem prvňáčka do školy mnohonásobně vrátí. Pokud byste potřebovali poradit, obraťte se na nás, pomůžeme a navedeme, jak a co s dítětem i doma cvičit.
Téma: Zraková diferenciace, časová souslednost
Úvod: básnička s pohybem: Šašek
PL: jednodušší verze: PL - vybarvi obrázek, který je jiný než ostatní
těžší verze: PL - najdi v řadě všechny obrázky, které jsou shodné jako vzor v rámečku
Časová posloupnost: seřaďte obrázky za sebou tak, jak mají následovat/popište, co se na obrázcích děje.
Téma: Počítání, čísla 1-6, matematická představivost
Úvod: básnička s pohybem:
Šašek
Když se tahá za šňůru, (ručičkama naznačujeme tahání)
leze šašek nahoru. (ručičkama naznačujeme lezení)
Rozhazuje rukama, (rozpažujeme ručičky do stran)
vyhazuje nohama. (předkopáváme nohama před sebe)
Rolničkama zazvoní, (potřásáme hlavičkou)
a takhle se ukloní. (ukloníme se)
PL: V PL Vajíčka a čísla žáci vybarvují počet vajíček podle čísel. Ve druhém PL Slepice a počty spojí stejný počet slepiček se stejným počtem vajíček.
Geometrické tvary: Ve škole je budeme trénovat s různými pomůckami. Tvary budeme pojmenovávat (čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh) a skládat. Video: https://www.youtube.Námět na venkovní aktivitu: ať si děti zkusí z kamínku, listů, šišek, klacíku vytvořit různé geometrické tvary
Téma: Grafomotorika, porozumění, osová souměrnost
Úvod: básnička s pohybem
Grafomotorika: tzv. jednotažky=obrázky jedním tahem pomáhají rozvíjet koordinaci pohybů, rozvíjejí představivost a myšlení
Porozumění: Využijeme obrázek z minulé hodiny. Ptáme se dětí na otázky z obrázku př.: Co dělá holčička v modrém tričku? Snažíme se, aby děti odpovídaly celou větou: Holčička v modrém tričku skáče přes švihadlo. Kladení otázek můžeme přenechat pak i dětem.
Osová souměrnost: skládání tvarů a obrázků, doma lze vzít jakýkoliv obrázek (pohled, obrázek z časopisu, leták) a rozstříhat ho na několik dílků. Záleží na dovednostech dítěte. Začněte třeba na 3 částech a postupně počet dílků zvyšujte. Doma můžete využít online puzzle https://puzzlefactory.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 |
9
1
|
10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |