Menu
ZŠ Horní Kruty
ZŠ Horní Kruty

Základní škola
Horní Kruty

​​ Horní Kruty 29

Příprava pro předškoláky

5. hodina 16. 3. 2023

Téma: Testování školní zralosti

Na hodinu přijde naše speciální pedagožka Phdr. Jana Nováková, PhD. Cílem je orientačně posoudit, jak jsou na tom děti se školní zralostí.

Zajímá vás, co by všechno měl předškolák zvládat? Stáhněte si  tento dokument. Nepropadejte však panice, pokud vaše dítě něco z popisovaného aktuálně nezvládá. Každé dítě je jiné, každé potřebuje jiný čas a podmínky, aby mohlo udělat pokrok. Děti mají před sebou půl roku před zahájením školní docházky a to je ještě dlouhá doba. Pokud však už nyní víte, že jsou v nějaké oblasti mezery, je potřeba začít na tom co nejdříve pracovat. Vynaložené úsilí teď, se vám s nástupem prvňáčka do školy mnohonásobně vrátí. Pokud byste potřebovali poradit, obraťte se na nás, pomůžeme a navedeme, jak a co s dítětem i doma cvičit.

 

 

4. hodina 9. 3. 2023

Téma: Zraková diferenciace, časová souslednost

Úvod: básnička s pohybem: Šašek

PL: jednodušší verze: PL - vybarvi obrázek, který je jiný než ostatní

       těžší verze: PL - najdi v řadě všechny obrázky, které jsou shodné jako vzor v rámečku

Časová posloupnost: seřaďte obrázky za sebou tak, jak mají následovat/popište, co se na obrázcích děje.

 

Zraková diferenciace - jednodušší verze

Zraková diferenciace - těžší verze

Řazení obrázků

Řazení obrázků


 

 

3. hodina 2.3.2023

Téma: Počítání, čísla 1-6, matematická představivost

Úvod: básnička s pohybem:

Šašek

Když se tahá za šňůru, (ručičkama naznačujeme tahání)
leze šašek nahoru. (ručičkama naznačujeme lezení)
Rozhazuje rukama, (rozpažujeme ručičky do stran)
vyhazuje nohama. (předkopáváme nohama před sebe)
Rolničkama zazvoní, (potřásáme hlavičkou)
a takhle se ukloní. (ukloníme se)

PL: V PL Vajíčka a čísla žáci vybarvují počet vajíček podle čísel. Ve druhém PL Slepice a počty spojí stejný počet slepiček se stejným počtem vajíček.

Geometrické tvary: Ve škole je budeme trénovat s různými pomůckami. Tvary budeme pojmenovávat (čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh) a skládat. Video:  https://www.youtube.com/watch?v=wky7yxdUvgA

Námět na venkovní aktivitu: ať si děti zkusí z kamínku, listů, šišek, klacíku vytvořit různé geometrické tvary

 

 

2. hodina 16.2.2023

Téma: Grafomotorika, porozumění, osová souměrnost

Úvod: básnička s pohybem

Grafomotorika: tzv. jednotažky=obrázky jedním tahem pomáhají rozvíjet koordinaci pohybů, rozvíjejí představivost a myšlení

Porozumění: Využijeme obrázek z minulé hodiny. Ptáme se dětí na otázky z obrázku př.: Co dělá holčička v modrém tričku? Snažíme se, aby děti odpovídaly celou větou: Holčička v modrém tričku skáče přes švihadlo. Kladení otázek můžeme přenechat pak i dětem.

Osová souměrnostskládání tvarů a obrázků, doma lze vzít jakýkoliv obrázek (pohled, obrázek z časopisu, leták) a rozstříhat ho na několik dílků. Záleží na dovednostech dítěte. Začněte třeba na 3 částech a postupně počet dílků zvyšujte. Doma můžete využít online puzzle https://puzzlefactory.com/cs/puzzle-pro-d%C4%9Bti 


sněhulákhruška

kytička

 1. hodina 9.2. 2023

Téma: Prostorová orientace
Obrázky níže rozstříhejte a přiřaďte dětem, kterým patří. Děti mohou obrázky popisovat (vzhled, oblečení, barvy, činnosti: př. Holčička v modrém triku skáče přes švihadlo.)
 
Trénink paměti 1: Rozstříhané obrázky seřaďte do řady, dítě se je snaží zapamatovat, jak jdou za sebou, zamíchejte, dítě je seřadí ve správném pořadí. Pokud je pro dítě náročné zapamatovat si najednou všech 7 obrázků, počet snižte a postupně přidávejte.
 
Trénink paměti 2: Rozstříhané obrázky seřaďte do řady, dítě se je snaží co nejlépe zapamatovat, dítě zavře oči, rodič jeden obrázek odebere, dítě musí přijít na to, jaký to byl a pojmenuje jej
 
 
 

PRO ZÁJEMCE

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9
1
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2